Direktør til turist-
attraktion i vækst

Er du en dynamisk leder på jagt efter nye udfordringer? Så har vi måske drømmejobbet til dig. Vi søger en markedsorienteret direktør med blik for nye strategiske og forretningsmæssige muligheder. En ildsjæl, der kan videreudvikle Mønsted Kalkgrubers succes - og samtidig være spillende træner overfor både ansatte og frivillige i det daglige.

Mønsted Kalkgruber er netop renoveret for ca 30 mio kr, besøgstallet runder snart 70.000 gæster, økonomien er solid og udviklingen særdeles positiv. Men vi vil videre. Derfor søger vi en direktør med (ledelses)erfaring indenfor turisme, salg af oplevelser og økonomistyring. Er det dig?

Mønsted Kalkgruber er en selvejende institution, stiftet i 1997. Takket være store fondsbevillinger de seneste år fremstår stedet som en moderne og helstøbt turistattraktion med gode familieoplevelser både under og over jorden. I de kommende år skal virksomheden og hele området forberedes til en fortsat udvikling, fra velfungerende turistattraktion til en egentlig destination, hvor der udover oplevelser i minerne skal udvikles nye publikumstilbud og events i både cafe, butik, museum og hele det smukke naturområde. Verdens eneste underjordiske maratonløb afvikles f.eks. i minerne, og flere unikke events og tilbud skal udvikles i tæt samarbejde med relevante parter, ligesom levendegørelse af kalkværkets tidligere arbejdsfunktioner overvejes.

Vi søger en person, der både kan være spillende træner i hverdagen overfor ansatte og frivillige medarbejdere, men også markedsorienteret direktør med blik for nye strategiske og forretningsmæssige muligheder. En række lokale turistaktører har indgået samarbejdet ’Flagermusenes land’, hvilket fortsat skal udvikles, ligesom nye platforme for netværk, salg og samarbejde skal etableres.

Den nye direktør skal derfor bl.a. arbejde med:

  • Udvikling af nye vision og strategi for stedet, i tæt samarbejde med bestyrelsen
  • Udvikling af nye turistprodukter, events og oplevelser ud fra kundernes efterspørgsel og præferencer, med afsæt i de stedbundne kvaliteter
  • Gennemføre et glidende generationsskifte, så du i løbet af få år har sammensat dit eget team på 5 – 8 løst- og fastansatte
  • Etablering af nye partnerskaber, kommercielle som kulturelle og både lokale, regionale og måske nationale
  • Styrke salg og formidling gennem ny storytelling og nyt brand – målet må være 100.000 gæster årligt.
  • Daglig drift med fokus på økonomisk sund forretning

Den nye direktør har ideelt set følgende kvalifikationer og profil;

  • Professionel erfaring fra turistområdet, gerne på ledelsesniveau
  • Professionel erfaring med immaterielt salg, herunder storytelling og branding og helst både i skrift og tale
  • Gerne erfaring med samarbejde til offentlige myndigheder
  • en ildsjæl, der både kan lede ansatte og frivillige medarbejdere – også i sommerperioden, hvor der kommer ca 1500 gæster dagligt
  • Udadvendt, god til at skabe dialog, netværk og god stemning – og som helt naturligt delegerer opgaver og ansvar
  • Iværksættertype, dynamisk og med god energi
  • Erfaring med økonomistyring
  • Måske et sted mellem 30 - 50 år
  • Indstillet på at indgå i tæt samarbejde med bestyrelsesformand og den øvrige bestyrelse 

Vi tilbyder:

  • Nyoprettet direktørjob i selvstændig og attraktiv turistattraktion i vækst
  • Stor opbakning, både fra lokalområde, bestyrelse og samarbejdspartnere
  • Forventet start senest 1. marts 2019
  • Lønpakke bestående af fast løn + provision

Ansættelsesproces:
Jobbet annonceres i uge 43 og ansøgning sendes til Mønsted Kalkgrubers revisor på mail-adressen ftd@dahlrask.dk, mærket ’Direktør Mønsted’, så vi har den senest mandag den 19. november kl. 12.00.

 Alle ansøgninger vil fredag den 23. november blive behandlet i et ansættelsesudvalg bestående af bestyrelsen for Den selvejende institution Mønsted Kalkgruber, suppleret af Lars Stentoft, direktør for Kultur & Udvikling i Viborg Kommune. De bedst kvalificerede bliver inviteret til en fuldt fortrolig videre proces med fokus på at finde det bedste match og diskutere konkrete forventninger til løn- og ansættelsesforhold.

1. samtalerunde afholdes i Stoholm Fritids- og Kulturcenter onsdag den 28. november fra kl. 14.00 og frem.

2. samtalerunde afholdes samme sted torsdag den 6. december fra kl. 15.00 og frem.

Spørgsmål kan rettes til bestyrelsesformand Claus Clausen på cc@viborg.dk og 2099 7304 eller Lars Stentoft på lkst@viborg.dk og 8787 3000.